به گزارش پایگاه خبری دزنو معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت:
تکمیل طرح چهارخطه شدن محور شوشتر – دزفول از مطالبات جدی مردم بوده که نیازمند تامین اعتبار است.
در خصوص آخرین وضعیت چهار خطه شدن محور شوشتر – دزفول بیان کرد: این محوربه عنوان یکی از پرترافیک ترین و حادثه خیزترین محورهای ارتباطی استان، ارتباط و اتصال شمال استان را با نقاط مرکزی برقرار میکند به همین دلیل از لحاظ پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است.
اکثر معادن استان در منطقه کهنک دزفول قرار دارند به همین دلیل این محور شاهد تردد ماشین آلات حمل مصالح است.
قرارداد چهارخطه شدن این محور در سنوات گذشته با شرکت پیمانکار بسته شده ولی به دلیل داشتن معارض، اجرای طرح با تاخیر مواجه شد؛ در حال حاضر تکمیل این طرح با قیمت قبلی صرفه اقتصادی نداشته بنابراین تعیین پیمانکار جدید در دستور کار است.
زیرسازی ۱۲ کیلومتر از مسیر پل کهنک به شهر شرافت تکمیل شده و در صورت تامین اعتبار و مشخص شدن پیمانکار، این مسیر زیر بار ترافیک خواهد رفت.
طول پل بزرگ کهنک ۶۵۰ متر بوده که برای ساخت آن حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
همچنین در این محور پل سیاهمنصور به طول ۱۰۰ متر قرار دارد که مطالعات اولیه آن انجام شده و در صورت تزریق اعتبار این پل در فرآیند مناقصه قرار میگیرد.
انتهای پیام/
خبرنگار: فاطمه صفایی نژاد